Přeskočit na obsah Přejít na navigaci

Nastavení cookies

Zde můžete nastavit používání souborů cookies podle vlastních preferencí.

Technické cookies

jsou nezbytné pro správné fungování webu. Technické cookies musí být vždy aktivní (nelze je individuálně deaktivovat), proto se pro jejich využívání souhlas neuděluje.

Analytické cookies

nám umožňují porozumět, jak web využíváte, abychom jej mohli zlepšovat. Analytické cookies umožňují měření výkonu webu (počtu návštěv a zdrojů návštěvnosti). Takto získaná data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů ukazujících na konkrétního uživatele.

Personalizované cookies

ukládají informace o Vašem osobním nastavení webu. Personalizované cookies potřebujeme k tomu, abychom přizpůsobili web a jeho chování co nejvíce Vašim potřebám a zájmům.

Reklamní cookies

nastavují prostřednictvím tohoto webu naši reklamní partneři. Reklamní cookies nám umožňují zobrazovat takový obsah, který bude zajímavý a užitečný právě pro Vás.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

Právní oddělení rektorátu

Postup vzniku předpisu

Zde najdete stručné shrnutí vzniku předpisu pro tvůrce s odkazy na konkrétní ustanovení metodického pokynu rektora č. 6/2024 Řízení předpisů. Podrobné návody pro tvůrce naleznete v příručce.

Při vzniku předpisu, se použije základní postup, který je stanoven v článku 4 metodického pokynu rektora. Pro následující předpisy se uplatní článek 4 s odchylkami:

a) směrnice rektora

b) vnitřní předpis (s výjimkou jednacího řádu akademického senátu)

c) jednacího řádu akademického senátu

d) pracovního řádu univerzity.

 

1. krok: Vytvoření pracovního návrhu předpisu (čl. 4 odst. 1 až 5 MPR 6/2024)

Vlastníkem předpisu je člen vedení univerzity (rektor, prorektor, kvestor). Vlastník určí, kdo je tvůrcem předpisu. U předpisu, který se mění, reviduje nebo vydává opakovaně, je už tvůrce určen.Tvůrcem je vždy vedoucí konkrétního pracoviště. 

Tvůrce za pomocí šablony vytvoří pracovní návrh předpisu. Tento návrh může konzultovat se správcem (Právní oddělení). 

2. krok: Připomínkové řízení (čl. 4 odst. 5 a 6 MPR 6/2024)

Poté, co vlastník určí dotčené účastníky (pracoviště nebo jiný útvar či orgán univerzity, jehož činnosti se předpis bezprostředně týká), realizuje tvůrce k pracovnímu návrhu připomínkové řízení. Lhůtu pro připomínky si stanovuje sám tvůrce. Účastníkem připomínkového řízení je zpravidla i správce (Právní oddělení), se kterým tvůrce průběžně konzultuje pracovní návrh předpisu po právní a formální stránce.  Vzor tabulky pro vypořádání připomínek je k dispozici v návodech a šablonách.

S vypořádáním připomínek, tedy jejich zapracováním či nezapracováním, tvůrce seznámí odtčené účastníky. 

3. krok: Průvodní list, právně-formální kontrola, vytvoření finálního návrhu (čl. 4 odst. 7 až 10 MPR 6/2024)

Po realizování připomínkového řízení zašle tvůrce vyplněný průvodní list správci společně s pracovním návrhem předpisu k právně-formální kontrole. Formulář průvodního listu je také dostupný v části návodů a šablon.

Případné právně-formální připomínky tvůrce zapracuje a vytvoří finální návrh předpisu.

NE/POVINNÝ 4. krok: Předložení finálního návrhu předpisu kolegiu rektora na vědomí (čl. 4 odst. 11 MPR 6/2024)

Pokud tak rozhodne rektor, předloží tvůrce v součinnosti s Kanceláří rektora vznik předpisu na vědomí Kolegiu rektora.

5. krok: Předání finálního návrhu předpisu správci (čl. 4 odst. 12 MPR 6/2024)

Tvůrce předá finální návrh předpisu správci v editovatelném formátu společně s průvodním listem přes elektronickou spisovou službu. V případě změny předpisu předá tvůrce správci nejen návrh změny předpisu, ale taktéž úplné znění s vyznačením změn v editovatelném formátu.

Zde proces vzniku předpisu pro tvůrce končí.

6. krok: Schvalovací proces a vyhlášení předpisu (čl. 4 odst. 13 MPR 6/2024)

Správcezahájí schvalovací proces prostřednictvím elektronické spisové služby (ESSL). 

Podpis schvalovatele a vyhlášení předpisu včetně rozeslání informativního e-mailu zajišťuje správce (Právní oddělení). Správce zajišťuje i zveřejnění cizojazyčné verze předpisu na webu univerzity, pokud si o něj tvůrce požádal v rámci průvodního listu.